Témata písemných prací

03.10.2010 10:09

Témata klasické práce:

 

1 Oddílový/střediskový časopis – přínos pro oddíl (praktická ukázka s rozborem, potenciální další využití)

 

2 Nou hau hrou aneb učební a herní pomůcky pro vlčata, světlušky, skautky XOR (krapítek teorie; zpracovaní konkrétních bodů stezky)

 

3 Virtuální zrcadlo, digitální kronika aneb výhody, nevýhody a příklady využití informačních technologií pro chod oddílu (e-mailové konference, web, blog, digitální fotografie)

 

4 Odlišnosti a podobnosti skautingu po celém světe (popsat a pozjišťovat co nejvíc info; jak to funguje v Asii, Africe, nebo jenom třeba v Mongolsku, dle vlastního zájmu a výběru; co je podobné, jiné, náplň činnosti, symbolika, kulturní odlišnosti, kontakty a tak)

 

5 Vztah Junáka k ekologii – jak vést děti k trvale udržitelnému životu a odpovědnosti za životní prostředí? (s přihlédnutím k praktickému ochranářství)

 

6 Český skauting – zamyšlení nad proměnami českého skautingu během 2. pol. 20. století, úloha skautingu ve společnosti (úvaha, ne obecná fakta)

 

7 Výtvarná výchova/vyžití během celého roku, práce s přírodními materiály, rozdílné tvoření skautky/skauti/vlčata/světlušky, netradiční formy…

 

8 Spolupráce s ostatními oddíly (v rámci střediska i vně) – během roku/na táboře, např. kooperace světlušky-vlčata. (seznámení se; jak často?; jen výpravy nebo i schůzky?)

 

9 Vliv techniky na skauting – kde je rozumná míra technizace skautingu? Vhodnost použití notebooku, GPS, motorovky, mobilu etc.

 

10 Táborové stavby – sklípek, latrína, kuchyň… Řešení vybraného modelového tábořiště, nákresy, popis ne/výhodnosti použitých řešení, dodržování norem.

 

11 Zásady bezpečnosti při činnosti – obecné principy bezpečnosti, jaké existují druhy nebezpečí; bezpečnost a děti; bezpečnost na různých akcích (na družinovkách, na výpravách, na táboře, na speciálních akcích)

 

12 Práce se skautskou stezkou, cestičkou – jak motivovat k plnění, jak skloubit běžné činnosti a stezku a ještě z toho získat něco navíc; volba programu podle stezky; rozebrání jednotlivých bodů ve stezce, srovnání staré a nové stezky.

 

13 Roverský program – služba, výzva – filozofická úvaha na téma puberta, změna chápání života a jeho hodnot; jak se to promítá do skautského života.

 

14 Střediskové rituály – obecná charakteristika a rozbor rituálů, k čemu slouží (trocha antropologie); příklady rituálů ve středisku, k čemu jsou dobré a jak se na nich uplatňují obecné závěry o rituálech; jak vytvářet rituály; jak opakovat akce, tak aby měly pořád šťávu

 

15 Tematický rámec na výpravě (husitská, detektivní) – přínos témat pro činnost; jak často opakovat určitá témata, příklady z oddílu, návrh nové tematické výpravy

 

16 Symbolický rámec skautingu – skautské symboly jako součást naší identity; kroje, vlajka, pozdrav, hymna; otázka hrdosti

 

17 Správa táborového vybavení – bezpečnost práce s nářadím, údržba; aneb jak zajistit aby si vlče neuseklo prst a sekera zůstala celá

 

18 Prostředí klubovny – výzdoba, zařízení klubovny jako místa, kde má družina či oddíl svůj domov. Využití prostředí klubovny k inspiraci a výchově.

 

 

Témata praktická projektová

 

Zvláštní pokyny:

 

Projekt není klasická písemná práce. Jeho podstatou je příprava akce/programu, kterou pak budeš moct realizovat. Vybrali jsme několik témat (viz níže), v nichž záměrně chybí „obyčejná výprava“.

 

Co nesmí tvému projektu chybět?

 

a) Cíl: otázky typu: čeho chci dosáhnout? jaký by měl být výsledek? pro koho? a k čemu to dělám? Až si odpovíš na tyto otázky, můžeš se pustit do práce.

 

b) Prostředky: co mi pomůže k tomu, abych se dostal tam, kam chci?

 

c) Poté, co budeš mít jasno, „co a jak“, přijde na řadu samotná příprava projektu (kdo, kde, kdy, za kolik, s kým, s čím, podle čeho, jak dlouho ap.)

 

Rozsah počtu stran je stejný jako u klasické práce.

 

 

19 Celoroční hra (koncept, měsíční úkoly, interakce se stezkou)

 

20 Obvodní projekt (např. jednodenní volejbalový turnaj)

 

21 Vaření – na výpravách, s dětmi; během roku, na táboře; tradiční česká jídla, vhodná jídla v určitém období

 

22 Dramatická výchova v družinovém programu (používání obrazností, kultura) – obrazotvornost a fantazie, použití ve hrách, začlenění do činnosti

 

23 Roverský program – služba, výzva – prakticky – jak je možné vytvořit oddíl, program, motivovat

 

24 Rizikové faktory (společensky nebezpečné chování) – prevence ve skautském programu (sekty, drogy, šikana, radikální hnutí…); jak předcházet vzniku takového chování; návrhy řešení – programu; konkrétní příklady

Zpět

Diskusní téma: Témata písemných prací

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.